Повеќе од нас не можат да се сетат на времето преддвегодишната возраст, период што експертите го нарекуваат инфантилна амнезија". До нашите сеќавања пристапуваме на ист начин како што и ги зачувуваме, односно преку јазикот.

Бидејќи бебињата немаат јазик за снимањена нивните искуства, сите прегратки и бакнежи, мириси и вкусови се неповратни, иако нивните ефекти траат цел живот. Сепак, истражувачите откриле дека сеќавањето започнува многу рано.
Децата може да се сетат на нешта што ги интересираат, плашат или ги возбудуваат дури и  десет месеци по првата изложеност. Детето нема да се сеќава на конкретните настани, но може да има генеричко чувство за случувањето.

 „Бустери“ за помнење

Обезбедете му сигурни рутини на вашето дете. Може да играте игра за тоа што следува пред спиење или да му помогнете да ја „стави“ љубовта в кревет.  Со повторување на одредени активности се зајакнува чувството на очекување на детето до тој степен што тоа ќе почне да ги исполнува празнините со „гугу" и „гага" дури пред да почне да зборува. Трикови кои функционираат се повторувачки ситуации и потсетување со слика.
Децата на предучилишна возраст почнуваат да се сеќаваат на апстрактните концепти како што се боите, броењето до десет и азбуката. Тие ги чуваат овие информации во нивната краткорочна меморија, а потоа се борат да ги повратат кога ќе треба. Во одреден момент, процесот на пронаоѓање станува моментален и борбата исчезнува. Кога често се обновуваат овие апстрактни спомени,тие се трансформираат во знаење.
Повторувањето, иако ги складира информациите, не прави ништо за да го подобри капацитетот на меморијата. Но, истражувачите откриле дека помагањето на вашето дете да научи како да раскаже приказна, ќе го подобри развојот на меморијата. Кога зборувате за минатото со предшколец, тоа има долгорочни резултати. Детето ќе извлече општи принципи за она што може и како да се сети за минатото.
Децата на училишна возраст се сеќаваат и на работи што им се помалку интересни. Кога ќе се најдат себеси заборавајќи ги работите за кои се очекува да се сетат, тие се принудени да сфатат дека за меморијата е потребна работа. По петгодишна возраст, децата прават клучна мемориска транзиција со тоа што сфаќаат дека треба да направат нешто активно за да им помогне да се сетат.

Трикови кои функционираат

Проширување - поттикнете го вашето дете  да прави списоци и води календар на активностите што му се важни.

Обезбедување контекст - интересот и знаењето создаваат богата база на спомени кај детето. Значи, ако сакате вашето дете да развие голема меморија, на пример, за музика, помогнете во создавање на контекстот: да свири многу,  да учи лекции за инструментот, однесете го на концерти, дајте му да чита книги за композитори.

Сортирање - може да го научите вашето дете да запомни песна со тоа што ќе ја поделите на неколку помали делови, а потоа прво ќе ги учите најтешките делови. Покажете му дека оваа стратегија ќе биде како магија кога ќе се пакувате за викенд патување.


Начини како да поттикнете подобра меморија кај вашето дете

1. Воспоставување рутини -  децата напредуваат со нив и се совршена „храна“ за подобрување на меморијата на вашето дете.

2. Играјте мемориски игри. Прашувајте прашања кога сте надвор со своето дете. На пример, ако минувате покрај куќата на некој пријател, прашајте: Кој живее таму?" Игри како оваа им даваат на децата искуство во „повикување“ информации.

3. Демонстрирајте како ги извршувате задачите. Бебињата ги моделираат активностите на нивните родители. Водење, а не само набљудување, му помага на вашето бебе посилно да ги складира информациите. Додека бебињата можат да учат од еден пример, најдобро се сеќаваат кога повторувате акција периодично во текот на неколку дена.

4. Разговарајте со своето дете за неговите искуства. Фокусирајте се на настани кои оставиле впечаток кај детето, како што е патувањето до зоолошката градина. Додека расте, помогнете му да ја раскажува приказната од своите сеќавања. Сеќавањата на вашето дете ќе бидат побогати и тоа ќе научи како да ги пренесе во јасна форма. Наскоро, тоа ќе Ве потсетува на сите добри времиња што сте ги имале заедно.


Најдобра храна за мозокот: омега-3- масни киселини

Мозокот не е орган како и сите други. Тој е и најголем потрошувач на кислород и енергија и тоа со причина.Тоа е нашиот компјутер којшто е вклучен 24 часа дневно. Најдобра храна за мозокот се боровница, рибизла, лосос, харинга, пастрмка, интегрални житарки, калинка, цитрусни овошја, спанаќ и брокула. Храната за мозокот е благотворна, здрава храна, која треба редовно да се консумира. Но, во случај со малите дечиња, кај кои исхраната не секогаш е добро избалансирана, затоа што дел од намирниците одбиваат да ги јадат или на дел од нив се алергични, препорачливо е да се користат омега-3- масните кислени како суплементи кои добро влијаат на мозокот. Секогаш е добро овие материи да се внесуваат во облик на храна, но во зимскиот период за тоа многу често не сме во можност.

Витоси како комбинацијата на Д3 и Омега-3- масните киселини се совршен додаток на исхраната кај дечињата над 3 годишна возраст. Витоси обезбедуваат внес на двете омега 3 есенцијални масни киселини (ДХА и ЕПА) и витамин Д прекуконсумација на само една пастила дневно. Пастилите Витоси се без шеќер, без вештачки бои, без глутен и лактоза, со 100% природна арома.

Мр. по фармација Кирил Пецевски

 

 

 

Најново на форумот

  • No posts to display.